KONKURS KTR
Konkurs KTR to najbardziej prestiżowy konkurs reklamowy w Polsce.
Od ponad 20 lat. poszukujemy źródeł czystej kreatywności. Nagradzamy to, co odważne i oryginalne. Jeśli to jest dobre i działa, zdobędzie naszą uwagę. A to, co przekracza oczekiwania, wyłamuje się ze schematów, a także wyznacza nowy kierunek, zyska nagrodę.
Stawiamy na odwagę i najwyższą jakość. Doceniamy niczym nieograniczoną wyobraźnię. Szukamy pomysłów oryginalnych i niezwykłych. Nominacje i prace nagrodzone w KTR są cenione w środowisku. I otwierają wiele nowych możliwości.
W konkursie KTR liczy się pomysł, a nie skala. Idea, a nie budżet. Dlatego doceniamy również pomysły niekomercyjne i projekty niezależnych freelancerów.
Jury to wybitne specjalistki i specjaliści. Ci nagradzani, doświadczeni, ale także wschodzące gwiazdy sceny kreatywnej w Polsce. Uważnie obserwują zmieniające się trendy i próbują być krok przed nimi. To wielka zaleta tego konkursu. Kreatywności nie da się zatrzymać, ale można jej towarzyszyć.
Doceniamy prace w sześciu głównych kategoriach: Communication , Design, Entertainment, For Good, Technology oraz Craft. A nominowani twórcy są nagradzani Brązowym, Srebrnym lub Złotym Mieczem. Wprowadziliśmy także nagrodę Best of Category, aby rzucić wyzwanie autorom projektów, które dopiero powstają.
KTR przez wszystkie te lata stał się ważnym punktem odniesienia. Dla całej branży. I to jest nasz największy powód do dumy.
Kategoria dla dużych i małych kampanii, pojedynczych egzekucji i pomysłów, których realizacja wykracza poza utarte komunikacyjne schematy, kreatywnie wykorzystuje media, a nawet tworzy nowe rozwiązania. Nowatorstwa szukamy zarówno w kampaniach komercyjnych, CSR, jak i społecznych i non profit.
Communication to kategoria, w której najważniejsza jest idea kreatywna wsparta solidną i ciekawą egzekucją. Nie bez znaczenia jest dobrze znaleziony insight, jego aktualność i siła zaangażowania, które potrafi wywołać.
Zgłoszenia w tej kategorii muszą pokazać siłę idei stojących za realizacją pomysłów oraz to, w jaki sposób planowanie strategiczne pozwoliło na ponowne zdefiniowanie misji i tożsamości marki, odkryło na nowo szanse biznesowe i wpłynęło na konsumentów lub szerzej na kulturę. Zgłoszenia będą musiały wykazać zakres wyzwania biznesowego i jego interpretację, przełomowość myślenia oraz efektywność rozwiązań na poziomie strategicznym, które doprowadziły do przekonującej egzekucji kreatywnej, czyli wzajemny wpływ procesu strategicznego na proces kreatywny i jego nierozłączność.
Kategoria dla projektów, pomysłów, idei i kampanii, które reprezentują wszystko co najciekawsze we współczesnej rozrywce - zarówno, jeśli chodzi o kolaborację marek i twórców, jak i projekty powstałe bez kontekstu marki.
To kategoria, w której pomysł urzeczywistnia się w warstwie estetycznej i użytkowej. Dobrze adresuje potrzebę i w sposób kreatywny egzekwuje rozwiązanie, ingeruje w kształt produktu lub tworzy zupełnie nowy. Zgłoś tu: opakowanie, katalog, rodzinę piktogramów, metkę, layout, przestrzenną instalację, stronę internetową, pojedynczy logotyp lub cały system identyfikacji wizualnej – każdy zaprojektowany element ma istotny wpływ na to, co myślimy i jak doświadczamy danej marki. W zgłoszeniach poszukujemy oryginalności, warsztatu, konsekwencji.
Działania wykorzystujące komunikację, design, technologię lub entertainment, w których kreatywność przełożyła się na pozytywny wpływ na otoczenie.
W kategorii FOR GOOD można zgłaszać działania zrealizowane dla organizacji społecznych oraz działania zrealizowane dla podmiotów komercyjnych (CSR, ESG).
Kampanie, pomysły i realizacje, w których marka i jej komunikacja w twórczy sposób wykorzystują nowe technologie. Projekty, w których w kreatywny sposób wykorzystane zostały istniejące lub nowe rozwiązania technologiczne; fizyczne i cyfrowe produkty zaprojektowane dla marek; projekty eksperymentalne; kreatywne działania e-commerce; kreatywne wykorzystanie danych.
Wszystkie formy komunikacji wykorzystujące video, włączając reklamy, reklamy społeczne, content i teledyski.
Fotografia wykorzystana w projektach komercyjnych (w tym print, outdoor, plakat, editorial, reportaż, magazyny, gazety, książki, social media, gry, aplikacje, filmy, teledyski, strony WWW i wszelkie inne formy online) oraz w projektach reklamowych i brandingu (brand indetity, product design, packaging itp.). Dla wszystkich zgłoszonych prac wykorzystanie fotografii będzie priorytetem dla oceny.
Ilustracja wykorzystana w projektach reklamowych i komercyjnych - statycznych lub ruchomych, cyfrowych lub analogowych, w wydawnictwach, grach, animacjach, teledyskach, filmach, serialach, brand design, packaging itp.
Terminy 2025
- start zgłoszeń 12.03.2025
- Early Birds 12.03 - 24.03.2025
- Regular 25.03 - 09.04.2025
- Late 10.04 - 28.04.2025
- Gala KTR 09.09.2025